Być dojrzałym osobnikiem

W rozwoju każdego człowieka przychodzi taki moment, kiedy musi przejąć totalną odpowiedzialność za swoje życie. Za każdy jego aspekt. Uczuciowy. Materialny.
Być dojrzałym osobnikiem. Wyjść spod skrzydeł.
Stanąć na swoje nogi. Tzn uniezależnić swoje decyzje i działanie od otoczenia. To jest wolność. Mądra wolność. Wynikowa odpowiedzialności. Być utwierdzonym we własnym rdzeniu. Iść za swoimi potrzebami. Nie pytać wszystkich co by zrobili.
Pytać siebie. "co mnie uszczęśliwi? uspokoji? czego potrzebuje?"
I w moim życiu był czas kiedy samodzielnie stawałam na swoje nogi.
Najpierw gdzieś w sobie. Budowałm siłe psychiczną.
To był proces. Z lepszymi i gorszymi momentami. Wieloetapowy.
Ale ostatecznie miał nauczyć mnie samodzielności. Dysponowania swoją energią tak, aby starczyło na wszystko, bym mogła ogarnąć całokształt swego życia.
Wielu proponowało mi pomoc. To było bardzo budujące bo ludzka serdeczność zawsze mnie wzrusza. Starałam się wtedy nie korzystać. Dlaczego?
Bo chciałam mieć pewność, że umiem samodzielnie ogarniąć swoje życie.
Że kryzysy służą mojemu rozwojowi. Że jeszcze czegoś mam się nauczyć.
Potrzebowałam tej pewności. Wiedziałam, że to mój test na ile umiem wytrwać.
Korzystam dopiero teraz z pomocy. Jak już wiem, że umiem sobie poradzić. I to jest wybór, a nie konieczność
I większść ludzi potrzebuje takiej pewności. Dlatego czasem wycofuję się z relacji. Oddalam fizycznie, ale nie uczuciowo.
Nie czując żadnej urazy. Właśnie mając szacunek do obydwu stron. I najwyższe dobro na uwadze.
W tym jest zaufanie i wyczucie odpowiedniego momentu. Wiara, że ta osobowość i jej dojrzałość, że jest gotowa dać sobie rade bez mojej asysty. Sięgnąć po swoje możliwości. Wydobyć swoją siłę.
Ptaki uczą się latać, kiedy wypadną z gniazda.
Kiedy ciągle komuś pomagasz, czynisz go kaleką. Zabierasz możliwości nawiązania nowych relacji. Poszukania własnych rozwiązań. Poznania własnego potencjału. Wspierasz jego martwą sytuację. Utwierdzasz go , że jest niesamodzielny. Wyuczona bezradność mogłaby nie mieć końca.
Mądry przyjaciel mówi.
"Rozumiem Twój strach. Znam Twoje słabości, ale wiem, też że jesteś mądry i silny. Podołasz. Znam Cię. Wiem, na co Cię stać. Przypomnij sobie co już Ci się udało. To fakty i namacalne dowody, że umiesz. Wystarczy, że skoncentrujesz swoje działanie. Przestaniesz rozpraszać swoją energię. Po raz pierwszy w życiu staniesz po swojej stronie. Duchowo jestem z Tobą. Odległość nie ma znaczenia. Wspieram Cię, ale nie moge odebrać Ci przyjemności i dumy z własnego rozwoju. Być może kiedyś mi za to podziękujesz."
I w terapii przychodzi taki moment, kiedy jest czas na samodzielność




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
o mnie

Sesje terapeutyczno - rozwojowe 
Potencjał duszy 
Kreatywna kariera 
Spotkania w kręgu 
Narzędzia auto-terapii 
Praca z ciałem 
Poezja terapeutyczna 
Praca z uwalnianiem napięć cielesnych i emocjonalnych 
Rozkwit duszy i ciała 
Mentoring duchowy


Oferta

Krótkie opisy form pracy

Przyjaciel terapeutyczny - narzędzie do samodzielnej pracy, uleczanie ran, odblokowanie potencjału

Zapraszam do obserwowania i subskrybowania 

Instagram 

YouTube